88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

شوید و خواص آن

شوید و خواص آن

شوید پلو،شوید به انگلیسی،شوید پلو با گوشت،شوید پلو با ماهی،خواص شوید،خواص شوید برای لاغری

شوید سبزی معطر و خوش طعمی است که هم کنار غذا و هم در بسیار از غذاها قابل استفاده است . بهتر است بدانید که شوید گیاهی است یکساله یا دوساله که گاهی ارتفاع آن به یک متر هم میرسد .التبه ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است . در واقع این گیاه در بیشتر نقاط دنیا از جمله قسمتهای جنوب اروپا ،‌مصر ،‌آمریکا و چین پرورش داده می شود . لازم به ذکر است که میوه شوید بیضوی ،‌مسطح وب طول 4 میلیمتر و عرض 3 میلیمتر است .بدنیست بدانید که  رنگ آن قهوه ای روشن و در سطح آن برجستگیهایی به رنگ زرد و در کناره های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن مشاهده می شود .

شوید،خواص شوید
درباره خواص دارویی شوی چقدر می دانید؟ لازم به ذکر است که تخم شوید اثرات درمانی فراوانی دارد ازجمله بعنوان ضد تشنج ،‌ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آور و برای تقویت معده کاربردی است. بدنیست بدانید که برای کسانیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو محسوب می شود زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد . البته تخم شوید را می توان برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد . لازم به ذکر است که خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد می شود.

شوید،خواص شوید
جالب است بدانید که طب گیاهی ایران خواص فراوانی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری دارد . بهتر است بدانید که از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود و دام داران قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را آرام می کند.
بدنیست بدانید که در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته میل نمایند.

شوید،خواص شوید
بدنیست بدانید که در چین حتی شوید را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند . جالب است بدانید که یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می کنند. لازم به ذکر است که همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون میباشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده میباشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام میل شود.

شوید،خواص شوید

این گیاه پر خاصیت را حتما برای مواردی که ذکر شد میل کنید.

شوید و خواص آن

گشنیز

مرزه

ریحان

جعفری

علائم و علت و راه درمان تب بهاره

علائم و علت و راه درمان تب بهاره

تب بهاره,بیماری تب بهاره,تب بهاره در بارداری,علائم تب بهاره,درمان تب بهاره,درمان تب بهاره با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان تب بهاره,تب بهاره را چگونه درمان کنیم,تب بهاره در کودکان,تب بهاره در بزرگسالان,تب بهاره در نوزادان,تب بهاره در بهار,تب بهاره در تابستان,تب بهاره در پاییز,تب بهاره در زمستان,آشنایی با تب بهاره,همه چیز در مورد تب بهاره,تب بهاره واگیردار است,تب بهاره و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان تب بهاره

علائم و علت و راه درمان تب بهاره

بی اس ام اس :شاید تا به حال شنیده باشید که در بسیاری از افراد با سپری شدن ماه‌ های فصل زمستان و آغاز فصل بهار تغییراتی ناگهانی ایجاد می ‌شود که اغلب با بهبود وضعیت روحی – روانی آن ها و همچنین افزایش قوای بدنی همراه است؛ این تغییرات اغلب منجر به افزایش خون ‌رسانی به پوست صورت و در نتیجه برافروخته شدن صورت، افزایش شدت ضربان قلب، کاهش اشتها، بی ‌قراری و خیالبافی خواهد شد که به عنوان بیماری تب بهاره از آن نام برده می‌ شود. ساعت زیستی بدن پستانداران از طریق هیپوتالاموس تنظیم می‌ شود. این قسمت از مغز به کمک شبکیه ی چشم نسبت به وجود روشنایی در محیط اطراف فرد آگاهی پیدا می کند و اطلاعاتی را درباره طول روز به غده صنوبری ارسال می ‌نماید.غده صنوبری که در قشر مخ قرار دارد ترشح ملاتونین، که از آن به عنوان هورمون خواب نیز نام برده شده است، را تحت کنترل قرار می‌ دهد.

ترشح هورمون ملاتونین تنها در هنگام تاریکی محیط امکان ‌پذیر است و به همین علت مدت زمان ترشح این هورمون در بدن با تغییر مدت زمان تاریکی هوا و کاهش طول روز در فصل زمستان افزایش خواهد یافت .با توجه به این موضوع شاید بتوان گفت که افزایش انرژی افراد در فصل بهار می ‌تواند ناشی از کاهش ترشح این هورمون در بدن باشد.علاوه بر انسان‌ ها، در بیشتر حیوانات و گیاهان نیز تغییرات فصلی با تغییرات رفتاری و فیزیولوژیکی همراه است.

هر چه مدت زمانی که افراد در فصل بهار در خارج از خانه و در هوای آزاد و مجاورت نور خورشید سپری می ‌کنند بیشتر باشد از نظر روحی در شرایط بهتری خواهند بود.با افزایش تدریجی دما و به اوج رسیدن گرمای هوا در روزهای تابستان، شدت تغییرات روحی روانی و رفتاری ایجاد شده در افراد نیز به مراتب کاهش خواهد یافت.اگر چه هورمون ملاتونین همانند عقربه‌ های یک ساعت زیستی عمل می ‌کند که نمی‌ توان آن را به عنوان تغییر اصلی در نظر گرفت اما شاید بتوان آن را آسان ‌ترین راهکار برای توجیه این تغییرات دانست.

علائم و علت و راه درمان تب بهاره

عده‌ ای بر این باور هستند که اختلالات روحی روانی فصلی که به ویژه در فصل زمستان با افزایش افسردگی در جوامع انسانی همراه است می‌ تواند ناشی از تاخیر زمانی ایجاد شده در طلوع آفتاب باشد که به تدریج با آغاز فصل بهار از شدت آن کاسته می ‌شود.اگر چه علت افزایش انرژی جسمانی افراد در فصل بهار موضوعی است که هنوز پاسخ علمی قابل قبولی برای آن یافت نشده است، اما از آن جایی که اختلالات روحی روانی فصلی موضوعی است که از نظر علمی مورد تایید قرار گرفته است، می ‌توان گفت تب بهاره نیز اختلالاتی است که قدم فراتر از افسانه‌ های علمی تخیلی گذاشته و به مرزهای حقیقت رسیده است.

تب بهاره چیست

مویز و خواص آن

مویز و خواص آن

مویز چیست،مویز سیاه،مویز به انگلیسی،مویز به انگلیسی،مویز در دوران بارداری،مویز در بارداری

قابل ذکر است که مویز بر اثر خشک شدن خواص خود را از دست نمی‌دهد و حتی اثر نیرو بخش آن بیشتر می‌شود. در این مورد این خشکبار باید اشاره کنیم که سرشار از ویتامین‌های B، A، E، و املاحی مانند کلسیم، املاحی مانند کلسیم فسفر و پتاسیم است.

البته مویز دارای اسید چرب امگا ۳ و امگا 6 می‌باشد. همچنین بهتر است بدانید که بهترین و پرخاصیت‌ترین نوع آن مویز پر گوشت، کم دانه یا بی‌دانه می باشد. مویز ازمبتلا شدن به آلزایمر، سرطان و دیابت پیشگیری می نماید.

مویز،خواص مویز

قابل ذکر است کهترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که دارای خاصیت ضد سرطان و ضد آلزایمر می باشد. مقدار زیاد آنتو سیانین باعث شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد. لازم به ذکر است که ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد.در واقع هر چه میزان آنتو سیانین (عامل رنگ سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می‌گردد.

جالب است بدانید که مصرف مویز همچنین از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند و باعث کاهش شدت درد آن می‌گردد. مویز در گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌گردد و دو قاشق غذاخوری مویز معادل ۳۰ گرم حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد. البته مویز منبع انرژی است و افرادی که مبتلا به یبوست هستند می‌توانند در رژیم غذایی خود از مویز استفاده نمایند.

مویز،خواص مویز

به یاد داشته باشیدکه مویز حاوی آنتوسیانیدها است که ارزش غذایی آن را افزایش می‌دهد. و رنگ تیره مویز به دلیل وجود همین آنتوسیانیدها است که ضد سرطان است و موجب کاهش کلسترول خون افراد می‌گردد. قابل ذکر است که مویز سرشار از ویتامین‌های گروه C است اما ویتامین B خود را از دست داده است کسانی که مبتلا به سردردهای میگرن می باشند در طول روز می‌توانند از میوه‌های خشک مثل مویز استفاده نمایند که باعث کاهش دردهای میگرنی می‌گردد. و دیابتی‌ها در مصرف میوه‌های خشک مانند مویز دقت فرمایند به دلیل این قند این گونه میوه‌ها زیاد است. در واقع در سال های اخیر، مویز در آجیل فروشی ها جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و معمولا خانواده ها از آن همراه با دیگر مغزها، برای افزایش توان و انرژی به خصوص در فصول سرد سال استفاده می کنند،اغلب مویز تهیه شده از انگور قرمز مجلسی یا انگور شاهانی بهتر می باشد.

مویز،خواص مویز

جالب است بدانید که ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارند. البته هر چه میزان آنتوسیانین (عامل رنگ بنفش یا سیاه مویز) بیشتر باشد، قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر می گردد. بهتر است بدانید که ترکیبات موجود در مویز می تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت شدن رگ ها) و چسبندگی پلاکت های خون پیشگیری می نماید. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می یابد، رگ های خونی منبسط می گردند و خون می تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت های خون روی هم می گردد و از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری می نمایند.

مویز،خواص مویز

توصیه هایی درباره مویز

بهتر است بدانید که مصرف کشمش و مویز به مادران شیرده، سالخوردگان، کودکان در حال رشد و بچه های مدرسه ای به عنوان یک میان وعده پیشنهاد می گردد.

قابل ذکر است که فرآورده های انگور به خصوص مویز و کشمش، از کالری بسیار بالایی برخوردارند که مصرف مقدار زیاد آن می تواند موجب افزایش وزن در افراد گردد. در نتیجه مصرف آن برای افراد چاق توصیه نمی شود.

بهتر است بدانید که از خرید مویز و کشمش به صورت فله ای و روباز پرهیز کنید و حتما محصولاتی را که دارای بسته بندی بهداشتی، تاریخ مصرف و مجوز وزارت بهداشت هستند را خریداری نمایید.

مویز و خواص آن

مطالب مرتبط:

قیسی

هل

خاکشیر و خواص آن