88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

علت و علائم و درمان خانگی و سریع آرتروز فک صورت

آرتروز فک

آرتروز فک ,آرتروز فک چیست,آرتروز فک,آرتروز فک صورت,درمان آرتروز فک,علت آرتروز فک,عوارض آرتروز فک,درمان آرتروز فکری,درمان آرتروز مفصل فک,راه درمان آرتروز فک

آرتروز فک , آرتروز فک چیست , درمان آرتروز فک , آرتروز فک صورت

توضیحاتی در مورد آرتروز فک

گاهی اوقات درد در ناحیه صورت باعث نگرانی می‌شود، ‌ خصوصا هنگامیکه درد شدید و مداوم باشد اکثر افراد علت این درد‌ها را نمی‌دانند و برای بهبود آن از مسکن‌ها استفاده می‌کنند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آرتروز فک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت آرتروز فک

از دلایل اصلی درد صورت، آرتروز فک است. همچنین باز نگه‌داشتن دهان به مدت طولانی نیز باعث درد صورت خواهد شد. وی گفت: مبتلایان به میگرن، ‌عفونت‌های سینوس، ‌ گوش، ‌ چشم، ‌ دندان درد و التهاب مفصلی گردن نیز معمولا از درد صورت رنج می‌برند. فلسفی تصریح کرد: ‌ توصیه می‌شود مبتلایان به این بیماری در معرض هوای سرد قرار نگیرند و از نوشیدن مایعات خیلی سرد پرهیز کنند. وی تأکید کرد: برای درمان این درد‌ها، ‌ باید علت آن مشخص شود و با رفع علت، آن را درمان کرد. به‌ عنوان مثال ماساژ درمانی می‌تواند از شدت درد صورت بکاهد که برای این منظور باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

همه چیز درباره مشکلات فک

آیا وقتی دهان خود را باز می کنید همراه با صدا دادن فک قک است؟ آیا باز کردن دهان شما همراه با درد فک پایین است؟ آیا فک شما گاهی اوقات قفل می کند، طوری که باز یا بسته باقی می ماند؟ در صورتی که چنین باشد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار اختلال مفصل گیجگاهی فکی شده باشید. این اختلالات شامل مشکلات عضلات جونده، مفصل فک (مفصل گیجگاهی فکی نامیده می شود) یا هر دو می شود. سندروم مفصل گیجگاهی فکی باعث درد فک پایین می شود که ناشی از تنوعی از مشکلات پزشکی است. مفصل گیجگاهی فکی آرواره پایینی را به جمجمه در جلوی گوش وصل می کند. عضلات مشخصی از صورت، مسئولیت کنترل جویدن را بر عهده دارند. بروز مشکلات در ناحیه باعث سر درد و گردن درد، درد در ناحیه صورت، گوش درد، سر درد، قفل کردن فک پایین یا به سختی باز شدن آن، مشکل در گاز گرفتن و صدا دادن فک در هنگام غذا خوردن می شود. سندروم مفصل گیجگاهی فکی، اختلال مفصل گیچگاهی فکی نیز نامیده می شود. مفصل گیچگاهی فکی متشکل از عضلات، عروق خونی، عصب ها و استخوان ها است. شما دو مفصل گیجگاهی فکی در هر سمت فک خود دارید. عضلات درگیر در فرآیند جویدن، دهان را باز و بسته می کنند. استخوان فک که توسط مفصل گیجگاهی فکی کنترل می شود دو حرکت دارد که عبارتند از دوران، چرخش لولایی، که شامل باز و بسته کردن دهان و حرکت لغزنده ای است که باعث می شود دهان بیشتر باز شود. هماهنگی این فعالیت نیز به شما این امکان را می دهد تا صحبت کنید، چیزی بجوید یا خمیازه بکشید. هر گونه اختلال در این باره باعث درد فک می شود. در صورتی که انگشتان خود را روبروی گوش های خود قرار دهید و دهان خود را باز کنید، مفصل و حرکت آن را احساس می کنید. وقتی دهان خود را باز می کنید، لبه های مدور فک پایینی در راستای گودال مفصل استخوان گیجگاهی می لغزند. وقتی دهان خود را می بندید، مهره های استخوان به وضعیت اولیه خود سر می خورند. به منظور روان سازی این حرکت، دیسک غضروفی نرم بین مهره استخوان و استخوان گیجگاهی قرار می گیرد. دیسک ضربه ناشی از جویدن و حرکات دیگر که به مفصل گیجگاهی فکی وارد می شود، جذب می کند.جویدن فشار زیادی را وارد می کند. این دیسک نیروهای جویدن را در سراسر فضای مفصل توزیع می کند.

علائم مفصل گیجگاهی فکی

از علائم مفصل گیجگاهی فکی علاوه بر درد فک پایین می توان به موارد زیر اشاره کرد: صدا دادن فک پایین: صدا ی تق تق، ساییدگی یا ترکیدگی درهنگام باز کردن دهان در افراد مبتلا به سندروم مفصل گیجگاهی فکی شایع است. این صدا دادن فک پایین ممکن است همراه با درد باشد یا نباشد. محققان بر این باور هستند که اغلب افرادی که فک آنها صدا می دهد، احتمالا دچار در رفتگی دیسک شده اند. با این حال، آنها همچنین خاطر نشان می سازند که تا زمانی که در رفتگی دیسک هیچ نوع درد یا مشکلات مرتبط با حرکت فکی ایجاد نکند، به درمان نیازی ندارد. قفل شدن فک پایین: مفصل فک مشابه مفصل کروی گودالی است، با این استثنا که خود گودال قابل حرکت است. مفصل فک گاهی اوقات در یک وضعیت باز یا بسته قفل می شود. ممکن است به دلیل قفل شد مفصل فک یا به دلیل درد، برای باز کردن دهان خود به مشکل بر بخورید. گوش درد: شاید فکر کنید که دچار عفونت گوش شده اید، اما گوش درد ممکن است با التهاب مفصل فک یا التهاب عضلانی مرتبط است.

بیشتر بخوایند :

سه نما


درمان سرطان نخاع با عمل جراحی بسته

درمان سرطان نخاع با عمل جراحی بسته

جراحی بسته بدون برش در پوست انجام می شود. یکی از تکنیک های استفاده شده برای جراحی آمبولیزه بسته. Embolization: برخی تومورها توسط یک شبکه عروق خونی تغذیه می شوند. پزشک برای جلوگیری از خونریزی، داروهای خورنده را بسته می کند. یک متخصص مغز و اعصاب دارای یک شریان برای آمبولیزاسیون است، با استفاده از کاتتر برای رسیدن به رگ خون. کاتتر برای انتقال انواع کویل ها، بالن ها، استنت ها یا "چسب های مایع" به محل کشتی و بستن آن استفاده می شود. امبولیسم عملیات قبل از عمل است.
درمان سرطان نخاعی با جراحی باز

اغلب این گزینه برای تومورهایی که می توانند برداشت شوند استفاده می شود. اهداف اصلی جراحی عبارتند از: کاهش درد ناشی از تومور نخاعی، بازگرداندن یا حفظ سطح عملکرد عصبی و تثبیت ستون فقرات. گزینه های جراحی عبارتند از: پوسچوپلاستی یا Vertebroplasty: هر دو جراحی کم تهاجمی است که شکست شکستگی مهره را برطرف می کند و به کاهش درد کمک می کند. تومورهای نخاعی که در یک ناخن ایجاد یا حمله می کنند، باعث کم شدن یا شکستگی استخوان می شوند. در هر دو تکنیک کایپلاستی و ورید استرپلاستی، سیمان جراحی استخوان برای رفع شکستگی تزریق می شود. Decapping: Decaporation کاهش حجم (انقباض)، قطع (حذف کامل) یا برش (حذف جزئی) تومور است. در این نوع جراحی، فشار از طناب نخاعی و ریشه های عصب خارج می شود و موجب تسکین درد و سایر علائم می شود. تومور نخاعی را می توان از جلو (قدامی) یا پشت (پشتی) ستون فقرات مشاهده کرد. برای خنثی کردن آسیب عصبی، برای آزمایش اعصاب مختلف ستون فقرات، از الکترود استفاده می شود. در برخی موارد، امواج صوتی برای شکستن تومورها استفاده می شوند و بافت باقی مانده از طریق جراحی برداشته می شود.
سرطان نخاع درمانی با پرتودرمانی

این تکنیک برای حذف بقایای تومورهای جراحی، برای درمان تومورهای غیر جراحی یا برای درمان تومورهایی است که برای جراحی آنها خطرناک است. در درمان تابش، پرتوهای قوی برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود.
درمان سرطان نخاعی با Stereotactic radiosurgery

در رادیونوکلئید stereotaktics، پزشکان با دقت و از زوایای مختلف با استفاده از تابش کامپیوتری روی تومورها تمرکز می کنند. در جراحی رادیو، آنها از تکنولوژی های مختلف مانند چای گاما استفاده می کنند.
درمان سرطان دهانه رحم با شیمی درمانی

شیمیدرمانی یک روش استاندارد برای بسیاری از انواع سرطان است. در این روش ترکیبی از داروهای ضد سرطان برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. شیمی درمانی برای کاهش سلول های سرطانی، متوقف کردن تقسیم سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش این سلول ها به بافت های مجاور مورد استفاده قرار می گیرد.
بازیابی سرطان نخاعی

بهبودی از جراحی ستون فقرات ممکن است چندین هفته یا بیشتر باشد، بسته به روش استفاده شده. معمولا در این دوره، بیمار بیهوشی موقت یا علائم دیگر، از جمله خونریزی و آسیب بافت عصبی را تجربه می کند. اکثر بیماران پس از جراحی نیاز به نوعی توانبخشی دارند.

آشنایی با ریه ها

آشنایی با ریه ها
Image result for ‫تشخیص التهاب ریه‬‎


ریه ها شگفت انگیز هستند، به شما کمک می کنند تا نفس بکشید، با دوستان خود صحبت کنید، فریاد بزنید، آواز بخوانید، گریه کنید و دیگران را در طول بازی در هنگام بازی بازی کنید؛ ریه ها حتی با مغز کار می کنند و زمانی که مایل در حال حرکت هوا سریع تر وارد بدن می شود و سپس خارج می شود. شما نمیتوانید ریه ها را ببینید، اما دست زدن به آنها راحت است تا دستان خود را روی سینه قرار دهید و نفس عمیق بکشید. احساس می کنید قفسه سینه کمی بزرگتر شده است. در حال حاضر هوا داخل ریه را می فرستد قفسه سینه شما همانقدر قدیمی است که شما واقعا نیروی ریه ها را احساس می کنید. ریه ها با سیستم تنفسی کار می کنند، هوا تازه را به بدن و هوا کثیف بدن منتقل می کند.


ساختار ریهریه ها در قفسه سینه قرار دارند و به اندازه ی بزرگ هستند که فضای بیشتری دارند. هر انسان دارای دو ریه است. ریه ها به اندازه چشم و حفره بینی نیستند و ریه چپ کمی کوچکتر از ریه راست است. فضای اضافی در سمت چپ موقعیت قلب است. قفسه سینه ریه ها را محافظت می کند. قفسه سینه شامل 12 دنده است. این چرخ دنده ها به ستون فقرات پشت و دور ریه متصل می شوند تا از ریه ها محافظت شوند. دیافراگم زیر ریه ها قرار گرفته است، دیافراگم دمبل که با ریه رانده شده است. این را می توان برای بیرون کشیدن و بیرون کشیدن انجام داد. ریه ها مانند یک اسفنج صورتی ظاهر می شوند، اما اسرار واقعی درون ریه ها قرار دارد. در پایان تراشه، دو لوله بزرگ در این لوله ها وجود دارد، لوله اصلی تراشه گفته می شود که یکی از سمت چپ و یکی به سمت راست است؛ هر شاخه اصلی انج ان شاخه ای در لوله دارد که شاخه هایی مانند شاخه های درخت، کوچک و کوچکتر، نام کوچکترین لوله توخالی است. در هر ریه حدود 30000 عددی وجود دارد و هر طرحی مربوط به اندازه مو است. در پایان پروانه ها، یک مکان ویژه وجود دارد که در آن کیسه های بسیار نازک وجود دارند که به شکل آنها آلوئول یا گانگلیا نامیده می شود. حدود 600 میلیون آلوئول در ریه وجود دارد. اگر آنها را بکشید، تمام زمین تنیس را پوشش خواهند داد. آلوئولوس نام هر آلوئول است و دارای حفره هایی مانند رگ های خونی کوچک به نام مویرگی است. این مویرگ ها بسیار کوچک هستند که سلول های خون باید از طریق هر سطر در یک ردیف عبور کنند. یکی از چیزهای جالب در مورد عملکرد ریه لیس است. مطالعات اخیر نشان می دهد که سوزش استنشاق در طول تنفس یک پاسخ مهم برای حفظ عمر و بهبود عملکرد ریه است.