88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

درمان سرطان نخاع با عمل جراحی بسته

درمان سرطان نخاع با عمل جراحی بسته

جراحی بسته بدون برش در پوست انجام می شود. یکی از تکنیک های استفاده شده برای جراحی آمبولیزه بسته. Embolization: برخی تومورها توسط یک شبکه عروق خونی تغذیه می شوند. پزشک برای جلوگیری از خونریزی، داروهای خورنده را بسته می کند. یک متخصص مغز و اعصاب دارای یک شریان برای آمبولیزاسیون است، با استفاده از کاتتر برای رسیدن به رگ خون. کاتتر برای انتقال انواع کویل ها، بالن ها، استنت ها یا "چسب های مایع" به محل کشتی و بستن آن استفاده می شود. امبولیسم عملیات قبل از عمل است.
درمان سرطان نخاعی با جراحی باز

اغلب این گزینه برای تومورهایی که می توانند برداشت شوند استفاده می شود. اهداف اصلی جراحی عبارتند از: کاهش درد ناشی از تومور نخاعی، بازگرداندن یا حفظ سطح عملکرد عصبی و تثبیت ستون فقرات. گزینه های جراحی عبارتند از: پوسچوپلاستی یا Vertebroplasty: هر دو جراحی کم تهاجمی است که شکست شکستگی مهره را برطرف می کند و به کاهش درد کمک می کند. تومورهای نخاعی که در یک ناخن ایجاد یا حمله می کنند، باعث کم شدن یا شکستگی استخوان می شوند. در هر دو تکنیک کایپلاستی و ورید استرپلاستی، سیمان جراحی استخوان برای رفع شکستگی تزریق می شود. Decapping: Decaporation کاهش حجم (انقباض)، قطع (حذف کامل) یا برش (حذف جزئی) تومور است. در این نوع جراحی، فشار از طناب نخاعی و ریشه های عصب خارج می شود و موجب تسکین درد و سایر علائم می شود. تومور نخاعی را می توان از جلو (قدامی) یا پشت (پشتی) ستون فقرات مشاهده کرد. برای خنثی کردن آسیب عصبی، برای آزمایش اعصاب مختلف ستون فقرات، از الکترود استفاده می شود. در برخی موارد، امواج صوتی برای شکستن تومورها استفاده می شوند و بافت باقی مانده از طریق جراحی برداشته می شود.
سرطان نخاع درمانی با پرتودرمانی

این تکنیک برای حذف بقایای تومورهای جراحی، برای درمان تومورهای غیر جراحی یا برای درمان تومورهایی است که برای جراحی آنها خطرناک است. در درمان تابش، پرتوهای قوی برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود.
درمان سرطان نخاعی با Stereotactic radiosurgery

در رادیونوکلئید stereotaktics، پزشکان با دقت و از زوایای مختلف با استفاده از تابش کامپیوتری روی تومورها تمرکز می کنند. در جراحی رادیو، آنها از تکنولوژی های مختلف مانند چای گاما استفاده می کنند.
درمان سرطان دهانه رحم با شیمی درمانی

شیمیدرمانی یک روش استاندارد برای بسیاری از انواع سرطان است. در این روش ترکیبی از داروهای ضد سرطان برای کشتن سلول های سرطانی استفاده می شود. شیمی درمانی برای کاهش سلول های سرطانی، متوقف کردن تقسیم سلول های سرطانی و جلوگیری از گسترش این سلول ها به بافت های مجاور مورد استفاده قرار می گیرد.
بازیابی سرطان نخاعی

بهبودی از جراحی ستون فقرات ممکن است چندین هفته یا بیشتر باشد، بسته به روش استفاده شده. معمولا در این دوره، بیمار بیهوشی موقت یا علائم دیگر، از جمله خونریزی و آسیب بافت عصبی را تجربه می کند. اکثر بیماران پس از جراحی نیاز به نوعی توانبخشی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.