88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

آب سیب زمینی

آب سیب زمینی

آب سیب زمینی ,آب سیب زمینی برای چاقی صورت,آب سیب زمینی برای رشد مو,آب سیب زمینی برای پوست,اب سیب زمینی برای لک صورت,آب سیب زمینی خام

آب سیب زمینی , آب سیب زمینی برای چاقی صورت , آب سیب زمینی برای رشد مو , آب سیب زمینی برای پوست

توضیحاتی در مورد آب سیب زمینی

سیب زمینی گیاهی است که دارای غده ی زیر زمینی خوراکی بوده و به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین غذا های سیاره زمین شناخته می شود.سیب زمینی با توجه به این واقعیت که چهارمین محصول غذایی پرمصرف بعد از برنج، گندم و ذرت محسوب می‌شود، بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزی جهان را تشکیل می‌دهد. این گیاه خوراکی پای ثابت غذاها و یک ماده‌ی خوراکی پیشرو در سراسر جهان است. سیب زمینی می‌تواند تقریبا برای هر نوع غذایی مناسب باشد و از این رو به عنوان یک غذای راحت در نظر گرفته می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آب سیب زمینی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

خواص آب سیب زمینی برای پوست

1. مرطوب کننده طبیعی پوست آب سیب زمینی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C می باشد که باعث هیدراتاسیون پوست شده و به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست صورت عمل می کند. ماسک سیب زمینی و ماست آب سیب زمینی را با ماست مخلوط کنید و آن را بر روی پوست بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید. 2. پاکسازی پوست صورت پوست و آب سیب زمینی دارای خواص پاک کننده و سفید کننده پوست است و برای درمان لکه های پوستی مفید می باشد. ماسک سیب زمینی پخته و هویج هویج و سیب زمینی را آب پز کرده و له کنید، نصف قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. 3. پوست چرب سیب زمینی چربی پوست را کنترل می کند و پوست صورت را روشن تر می کند. ماسک سیب زمینی و خیار و زردچوبه و آب لیموترش آب یک عدد سیب زمینی و نصف خیار را بگیرید و با 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش و 1 قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و بر روس پوست بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. 4. کاهش چین و چروک پوست آب سیب زمینی چین و چروک پوست صورت را کاهش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. ماسک سیب زمینی برای پوست هر روز آب سیب زمینی را با شکلات ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای برای روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید. 5. درمان سیاهی دور چشم مواد سفید کننده طبیعی موجود در سیب زمینی می تواند برای درمان پف و گوی و سیاهی دور چشم مفید باشد. ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم آب یک سیب زمینی خام را بگیرید و با یک توپ پنبه آن را روی چشم های بسته قرار دهید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. به جای آب سیب زمینی می توانید سیب زمینی را حلقه حلقه ببرید و استفاده کنید. این روش را یک بار یا دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

خواص آب سیب زمینی برای مو

آب سیب زمینی برای درمان شوره سر و موخوره مفید می باشد. ماسک سیب زمینی و عسل برای موی سر دو فنجان آب سیب زمینی را با 1 قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ ترکیب کنید و بگذارید یک ساعت بماند سپس آن را بر روی ریشه ی مو و موی سر بمالید و پس از 30 دقیقه با آب گرم و شامپو خوب بشویید. 7. تقویت و رشد موهای سر سیب زمینی حاوی ویتامین B، ویتامین C، روی، نیاسین و آهن است که فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می شود، همچنین از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می کند. آب یک سیب زمینی را بگیرید و آن را 5 تا 10 دقیقه بر روی موها ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. در روشی دیگر آب سیب زمینی، زرده تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید. این روش ها را یک بار در هفته انجام دهید.

سیب زمینی و خاصیت قلیایی

سیب زمینی خاصیت قلیایی بالایی دارد و به بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش در نوزادان و کودکان کمک می کند و علاوه بر این سیب زمینی می تواند به جلوگیری از تخمیر در روده و رشد باکتری های مفید روده کمک کند. سیب زمینی برای سم زدایی کبد از سموم مفید می باشد. آنتوسیانین موجود در سیب زمینی رشد ویروس آنفلوآنزا در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد. برای درمان التهاب ناشی از نیش حشرات و درماتیت در نوزادان و کودکان می توانید تکه های سیب زمینی را بر روی آن قرار دهید.

سیب زمینی و درمان روماتیسم

کلسیم و منیزیم موجود در سیب زمینی به درمان روماتیسم کمک می کنند، همچنین نوشیدن آب سیب زمینی خام درد و التهاب روماتیسم را کاهش می دهد. گفته می شود یکی از موثر ترین روش های درمانی برای سیاتیک استفاده از آب سیب زمینی است، آب سیب زمینی باعث تحریک عصب و حرکت پاها می شود. برای درمان سیاتیک روزی دو بار یک فنجان آب سیب زمینی خام را بخورید.

آب سیب زمینی و پاکسازی کبد

آب سیب زمینی یکی بهترین روش های سم زدایی و پاکسازی کبد و کیسه صفرا است، ژاپنی ها از آب سیب زمینی خام برای درمان هپاتیت استفاده می کنند. برای درمان کبد چرب هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب سیب زمینی خام بنوشید.

آب سیب زمینی برای برطرف کردن تیرگی زیر چشم

نحوه‌ی استفاده از سیب زمینی برای برطرف کردن تیرگی زیر چشم: – یک سیب زمینی خام را پوست بکنید و آن را به قطعات بزرگ خرد کنید. – قطعات سیب زمینی را در یک پارچه یا دستمال بریزید و آن را زیر چشم‌تان به مدن ۱۵ تا ۲۰دقیقه نگه دارید. – بعد از گذشت این زمان ناحیه را با آب گرم شستشو دهید. – این کار را به طور منظم انجام بدهید تا حلقه‌های تیره به میزان قابل‌توجهی کاهش بیابند. – شما همچنین می‌توانید آب سیب زمینی را با یک توپ پنبه‌ای زیر چشم‌تان بمالید تا به این ترتیب حلقه‌های تیره را محو کنید.

بازیابی رنگ موها با سیب زمینی

نحوه‌ی استفاده از پوست سیب زمینی جهت بازیابی رنگ موها: – شما می‌توانید تونیک موی خود را با جوشاندن پوست سیب زمینی در آب آماده کنید. برای این کار مقدار آب باید به حدی باشد که روی پوست سیب زمینی‌ها را بگیرد. – آب و پوست سیب زمینی را صاف کنید و آن را در یک ظرف یا یک لیوان بریزید. – بعد از شامپو کردن، این آب را برای آبکشی موها استفاده کنید. – این محلول رنگ طبیعی موهای شما را برمی‌گرداند. – برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید این محلول را به صورت دقیق و وسواسی یک بار در میان بعد از شامپو کردن موهای‌تان استفاده کنید. – روش دیگر این است که هر زمان که در حال آماده کردن غذا با سیب زمینی هستید، می‌توانید آب سیب زمینی آب پز شده را برای این کار استفاده کنید.

سیب زمینی و عسل

برای مبارزه با ریزش مو، می‌توانید با استفاده از سیب زمینی و عسل یک ماسک مخصوص مو تهیه کنید. نحوه‌ی استفاده از سیب زمینی برای جلوگیری از ریزش مو: – برای این منظور پوست سیب زمینی را بگیرید و آب آن را استخراج کنید. – ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. – این مخلوط را ته موها بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. – سرتان را با یک کلاه دوش بپوشانید و اجازه بدهید به مدت ۲ ساعت بماند. – در نهایت سرتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. – این ماسک را باید دو بار در هفته برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.

سیب زمینی و رژیم کاهش وزن

آیا شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن‌تان هستید یا مدام دچار آن گرسنگی کاذب می‌شوید؟ بر خلاف آن‌چه شما باور دارید، سیب زمینی واقعا برای شما مناسب است. سیب زمینی از کربوهیدرات‌های پیچیده و مواد مغذی ساخته شده‌است. این ماده‌ی خوراکی نه تنها مضر نیست بلکه یک سیب زمینی متوسط که به درستی پخته شده فقط ۲۶ کالری دارد و به همین دلیل انتخاب بسیار خوبی است اگر شما اگر که رژیم کاهش وزن دارید. سیب زمینی دارای شاخص گلیسمی پایینی است و به همین دلیل است که به آدم احساس سیری می‌دهد. کربوهیدرات‌های پیچیده‌ی موجود در آن بسیار کندتر از قند، بیسکویت و مواد خوراکی این‌چنینی تجزیه می‌شود و دلیل سیرکننده بودن آن همین است. خوردن یک سیب زمینی برای ناهار، شکم‌تان را سیر نگه می‌دارد و گرسنگی‌های کاذب را از شما دور نگه می‌دارد. همچنین لازم به ذکر است که مواد مغذی موجود در سیب زمینی بسته به نوع آن و منطقه‌ای که سیب زمینی در آن کشت شده، متفاوت است. شیوه‌ی تولید سیب زمینی را نیز باید مد نظر داشته باشید، اما به هر حال، خواص سیب زمینی باعث می شود افزودنی خوبی برای برنامه‌ی غذایی شما باشد.

انتخاب سیب زمینی

این روزها، سیب زمینی به راحتی در تمام فروشگاه‌ها به صورت بسته‌بندی شده یا در داخل کیسه‌های پلاستیکی در دسترس است. اما همیشه بهتر است آنها را به صورت بسته‌بندی نشده خریداری کنید تا بتوانید به طور کامل سیب زمینی‌ها را بررسی کنید تا از سالم بودن‌شان مطمئن شوید. علاوه بر این، از آن‌جایی که کیسه‌های پلاستیکی سوراخ نیستند، می‌توانند باعث ایجاد رطوبت شوند و همین منجر به خراب شدن سیب زمینی می‌شود. هنگام خرید سیب زمینی، آ‌ن‌هایی را انتخاب کنید که دارای پوست نرم و صاف هستند و چشم یا تغییر رنگ ندارند. از خرید سیب زمینی‌هایی که پوست‌های چین و چروک‌دار و نرم، لکه‌های تیره‌، جوانه، برش یا کبودی و ته‌رنگ سبز دارند، پرهیز کنید. از آن‌جایی که سیب زمینی حاوی آلکالوئیدهای سمی از قبیل سولانین است که به علت قرار گرفتن در معرض نور تشکیل می‌شوند، باید از خرید سیب زمینی دارای ته‌رنگ سبز به طور جدی پرهیز کنید. این آلکالوئید نه تنها یک طعم نامطلوب را به وجود می‌آورد، بلکه سبب بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی از جمله بروز نقص در گردش خون و تنفس، اسهال و سردرد می‌شود. از خرید سیب زمینی دارای جوانه نیز پرهیز کنید چرا که کهنه است. اگر سیب زمینی بسته‌بندی شده خریداری می‌کنید، باید به درستی آنها را بررسی کنید تا حاوی سیب زمینی خراب نباشند چرا که ممکن است باقی آنها را نیز خراب کند. اغلب، فروشگاه‌ها سیب زمینی تمیز می‌فروشند که گرا‌ن‌تر هستند. با این حال، باید از خرید این سیب زمینی‌ها پرهیز کنید زیرا لایه‌ی محافظ آنها با شستن برداشته شده و این امر باعث می‌شود سیب زمینی‌ها نسبت به باکتری آسیب‌پذیرتر باشند. سیب زمینی‌های تازه باید برای آب‌پز کردن و استفاده در سالادها انتخاب شوند زیرا پوستی نازک‌تر دارند و تردتر و سفت‌تر هستند.

طریقه نگهداری از سیب زمینی

شیوه‌ی نگهداری سیب زمینی نیز بسیار مهم است. – برای نگهداری و ذخیره‌سازی سیب زمینی باید آنها را در یک مکان خنک، تاریک، خشک که تهویه ی مناسبی دارد و در دمای ۴ تا ۷ درجه‌ی سلسیوس بگذارید. درجه حرارت بالاتر یا حتی دمای اتاق باعث می‌شود که آنها جوانه بزنند و آب‌شان را از دست بدهند. – انبارهای زیرزمینی برای تامین چنین محیطی مناسب هستند. – به جز انبارهای زیرزمینی، سیب زمینی را می‌توانید در یک گنجه‌ی سرد و تاریک نگهداری کنید. – سیب زمینی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد چرا که نور سبب تشکیل سولانین سمی می‌شود. – نباید سیب زمینی را در یخچال بگذارید زیرا این کار باعث می‌شود که نشاسته‌ی آنها به قند تبدیل شود و طعم شیرینی پیدا کنند. – علاوه بر این، نباید سیب زمینی را در نزدیکی پیاز نگهداری کنید، زیرا گازهایی که منتشر می‌شود سبب می‌شود که هم پیاز و هم سیب زمینی خراب شوند. – سیب زمینی باید در یک کیسه‌ی کاغذی یا گونی نگهداری شود.– سیب زمینی‌های بالغ، ۲ ماه عمر مفید دارند. البته باید آنها را به طور مرتب بررسی کنید تا هر کدام که جوانه زده یا خراب شده را بردارید. زیرا سیب زمینی جوانه‌زده ممکن است بر کیفیت باقی سیب زمینی‌ها نیز تاثیر نامطلوب بگذارد. – سیب زمینی‌های تابستانه (نوعی سیب زمینی که در طول تابستان کشت و مصرف می‌شود) را، که فاسدشدنی‌تر هستند، می‌توانید تا یک هفته نگه دارید. – سیب زمینی پخته را می‌توانید به مدت چند روز در یخچال نگهداری کنید، اما توصیه می‌شود آنها را فریز نکنید چرا که پس از گرم شدن دوباره، آبدار می‌شوند. – سیب زمینی حاوی تقریبا ۸۰٪ آب است که از نشاسته جدا می‌شود و به همین دلیل گرم کردن دوباره‌ی غذای حاوی سیب زمینی ممکن است سبب آبدار شدن آن شود.

طرز تهیه غذا با سیب زمینی

سیب زمینی را می‌توانید با روش‌های مختلفی بپزید. در ادامه نکاتی را می‌بینید که با استفاده از آنها می‌توانید غذاهایی خوشمزه با استفاده از سیب زمینی تهیه کنید: – سیب زمینی تازه بعد از آب‌پز شدن بسیار خوشمزه می‌شود. می‌توانید آنها را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و بعد کمی شوید روی آن بپاشید. – سیب زمینی پخته شده را می‌توانید با سیر بو داده و روغن زیتون پوره کنید تا خوراک سیب زمینی و سیر خوشمزه‌ای داشته باشید که می‌توانید آن را با سبزیجات مورد علاقه‌ی خودتان تزئین کنید. – سیب زمینی را می‌توانید با ماهی تن و نخود سبز بخارپر و روغن و سرکه ترکیب کنید و یک غذای خوش طعم آماده کنید. – سیب زمینی را همچنین می‌توانید برای تهیه‌ی یک غذای خوشمزه در فر بپزید. برای این منظور، سیب زمینی را خوب تمیز کنید و پوست آن را با چنگال سوراخ کنید تا بخار بتواند از آن خارج شود. برای این‌که پوست‌شان ترد شود، می‌توانید به آنها کمی روغن یا کره بمالید. اگر می‌خواهید پوست سیب زمینی‌ها نرم بماند، چیزی به آنها نمالید. سیب‌ زمینی‌ها را باید در فر از پیش گرم‌ شده قرار بدهید و تقریبا یک ساعت صبر کنید تا بپزند. برای اطمینان از نرم شدن سیب زمینی، یک سوراخ روی آن ایجاد کنید.– همچنین می‌توانید سیب زمینی را در فویل آلومینیومی بپیچید و آن را بخارپز کنید. بافت این سیب زمینی متفاوت از سیب زمینی پخته‌شده در تنور است زیرا آب آن باقی می‌ماند. – شما می‌توانید با ترکیبی از سیب زمینی له‌شده و کره یک غذای بسیار خوشمزه آماده کنید. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری کره را برای هر یک عدد سیب زمینی حرارت بدهید تا ذوب شود و سپس شیر یا خامه‌ی رقیق را که حرارت داده شده اما نجوشیده‌است به آن اضافه کنید. مایع حاصل را با سیب زمینی‌ها مخلوط کنید تا نرم شوند. مخلوط را بیش از اندازه هم نزنید تا سیب زمینی‌ها نرم و آبدار و تا حدی سفت بمانند.

احتیاط در مصرف سیب زمینی

جوانه‌های روی سیب زمینی چیزی نیستند جز نشانه‌ای هشدار‌دهنده که نشان می‌دهند سیب زمینی واکنش‌های شیمیایی داشته و دیگر سالم نیست. اگر سیب زمینی بیش از حد رسیده باشد، کربوهیدرات درون آن به قند تبدیل می‌شود، و این این قندها نیز به آلکالوئیدهای شناخته شده با نام سولانین و آلفا چاکونین تبدیل می‌شوند. در ضمن، این آلکالوئیدها در ساقه‌ها، برگ‌ها، جوانه‌های سیب زمینی و همچنین پوست سبز سیب زمینی بیش از حد رسیده غلظت بسیار بالایی دارند. مقدار این آلکالوئیدها به شرایط نگهداری و سن سیب زمینی بستگی دارد. اگر در هنگام خرید، سیب زمینی شل و ول با پوست سبز و جوانه دیدید، باید به اندازه‌ی کافی آگاه باشید و بدانید که آنها ممکن است شما را مسموم کنند. اما اگر سیب زمینی دارای جوانه اما سفت دیدید، می‌توانید مطمئن باشید که تبدیل نشاسته به آلکالوئید سمی هنوز رخ نداده‌است و سیب زمینی‌ها هیچ خطری ندارند. شما حتی می‌توانید جوانه‌ها را از روی سیب زمینی جدا کنید تا خیال‌تان راحت شود.

بیشتر بخوانید : آب کرفس ♥ آب پنیر ♥ آب نارنج ♥ سیب زمینی شیرینسیب زمینی ترش

قرص لیورگل

قرص لیورگل

قرص لیورگل ,قرص لیورگل برای جوش,قرص لیورگل 140,قرص لیورگل 70,قرص لیورگل برای چیست,قرص لیورگل خارجی,قرص لیورگل برای لاغری,قرص لیورگل چیست

قرص لیورگل

توضیحاتی در مورد قرص لیورگل

قرص لیورگل ۱۴۰ از عصاره گیاه سیلیمارین یا خارمریم تهیه شده است و برای محافظت از کبد و بهبود عملکرد آنزیم های کبدی کاربرد دارد. کبــد مهمترین کارخانه‌ شیمیایی بدن است. این عضو با تولید صفرا کمک به هضم چربی‌ها نموده و بسیاری از سموم را از روده‌ها دفع می‌کند. قدرت کبد برای انجام این اعمال مهم، اغلب تحت تاثیر مواد متعددی که روزانه انسان در معرض آنها قرار می‌گیرد به خطر می‌‌افتد. غذاها و بعضی از گیاهان دارویی می‌توانند سلول‌های کبدی را در مقابل این ضایعات محافظت نموده و به نقش کبد به عنوان مهمترین عضو سم زادی بدن در این امر کمک نمایند. به علت نقش بسیار مهم کبد در اعمال بدن، پیشگیری و درمان بیماری‌های آن ضرورت تام دارد. آسیب کبد که به دنبال تخریب سلولی ناشی از فعالیت ویروسی و تغییرات التهابی ثانویه ناشی از تحریک سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود ممکن است به مدت ۲۰-۱۰ سال به صورت نهفته فعال بوده و تا زمان بروز سیروز کبدی هیچگونه علامت و نشانه‌ای از خود ظاهر نسازد. این مدت طولانی، فرصت مناسبی برای درمان بیمار، توسط داروهای گیاهی و درنتیجه کنترل بیماری و پیشگیری از آسیب جدی به کبد به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که کارایی داروهای موثر در درمان اختلالات کبدی نظیر اینترفرون، کورتیکو استرئیدها و … هر چند مناسب است اما در بسیاری از موارد، متناقض عمل کرده و عوارض مصرف آنها عامل بازدارنده‌ای برای تجویزشان می‌شود.

مشخصات قرص لیورگل

لیورگل (به انگلیسی: Livergol) رده درمانی: داروهای گیاهی اشکال دارویی: قرص. مقدار و نحوه مصرف این دارو به صورت سه نوبت در روز و در هر نوبت یک قرص ۱۴۰ میلی‌گرمی و یا دو قرص ۷۰ میلی‌گرمی لیورگل همراه با آب میل می‌شود. نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید تاکنون از مصرف این دارو در زمان آبستنی و شیردهی عوارضی گزارش نشده است. در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید تگهداری شود. تاکنون مواردی برای منع مصرف این داروی گیاهی گزارش نشده است.

موارد مصرف قرص لیورگل

محافظت کننده کبد درمقابل سموم (سموم زیست محیطی)، کمک به نوسازی سلولهای کبدی، درمان کمکی در هپاتیت حاد و مزمن، سیروز کبدی، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده عوارض سمی داروهای ضد سرطان.

عوارض قرص لیورگل

مطالعات روی تعیین مقدار سیلیمارین در خون ۳۵۰۰ بیمار نشان داده است که در این بیماران عوارض جانبی دیده شده فقط شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی است. یک اثر ملین ملایم معمولاً با مصرف این دارو می‌تواند دیده شود.

مکانیسم اثر قرص لیورگل

از آنجائیکه رادیکال‌های آزاد در پراکسیداسیون لیپیدها در انواع مسمومیتهای کبدی دخیل هستند، اثر ضداکسیداسیون بسیار قوی سیلی مارین و سیلی بین ممکن است اثر حفاظتی آنها را روی کبد توجیه نماید. این دو ترکیب بعنوان عامل نابودکننده رادیکال‌های آزاد عمل کرده و از فرآیندهای پراکسیداتیو دخیل در ضایعات کبدی ناشی از تتراکلرورکربن، تالیوم، اتانول، پاراستامول و سایر مواد سمی کبدی پیشگیری می‌کنند. سیلی مارین فعالیت آنزیمRNA پولیمراز را درهسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئینهای ریبوزومال می‌شود که این عمل به نوبه خود قدرت نوسازی سلولی کبد راافزایش می‌دهد. افزون بر این بعنوان یک آنتی اکسیدان مستقیم عمل نموده و رادیکال‌های آزاد سمی را از بین می‌برد. سیلی مارین در درمان هپاتیت حاد و مزمن و یروسی هر دو مؤثر است.

نحوه مصرف قرص لیورگل

این دارو لازم است سه نوبت در روز و در هر بار یک قرص ۱۴۰ میلی گرمی یا دو قرص ۷۰ میلی گرمی مصرف گردد. مدت زمان مصرف دارو بخصوص در کبد چرب تا سه ماه قابل توصیه است.

مصرف قرص لیورگل در بارداری و شیردهی

موارد منع مصرف و نکات قابل توصیه: شناخته نشده است. عوارض جانبی : مطالعات روی تعیین مقدار سیلیمارین در خون ۳۵۰۰ بیمار نشان داده است که در این بیماران عوارض جانبی دیده شده فقط شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی است. یک اثر ملین ملایم معمولاً با مصرف این دارو می تواند دیده شود. مصرف در دوران بارداری و شیردهی: تا کنون از مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی عوارضی گزارش نشده است.

ترکیبات قرص لیورگل

قرص های روکش دار حاوی عصاره خشک خارمریم (Silybum marianum) می باشد.خار مریم محتوی فلاونو لیگنان ها مانند سیلی بین، سیلی کریستین، سیلی دیانین و مشتقات ۲و۳ دهیدروسیلی بین می باشد. مجموعه این فلاونولیگنان ها را سیلیمارین می نامند.

فارماکولوژی قرص لیورگل

سیلیمارین مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خارمریم می باشد. استفاده از این گیاه جهت مشکلات کبدی تاریخچه ای طولانی دارد که در حال حاضر با مطالعات گسترده، این اثرات به اثبات رسیده اند. سیلیمارین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و مستقیم عمل نموده و رادیکال های آزاد سمی را از بین می برد. گلوتاتیون داخل سلولی و سوپر اکسید دیس موتاز را افزایش می دهد. تشکیل لوکوترین ها را مهار می سازد و فعالیت آنزیم RNA پلی مراز را در هسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئین های ریبوزومال می شود که این عمل به نوبه خود قدرت نوسازی سلولی کبد را افزایش می دهد. سیلیمارین در درمان هپاتیت حاد و مزمن ویروسی هردو موثر است. در یک مطالعه روی ۲۹ بیمار مبتلا به هپاتیت ویروسی تحت درمان با سلیمارین نشان داده شده است که سلیمارین اثر چشمگیری بر روی پارامترهای افزایش یافته این بیماران مانند سطح بیلی روبین سرم و آنزیم های کبدی در مقایسه با گروه پلاسبو اعمال می نماید. پارامترهای آزمایشگاهی در گروه تحت درمان با سلیمارین بعد از دو هفته درمان در مقایسه با گروه پلاسبو بطور قابل ملاحظه ای به حد طبیعی رسید. در یک مطالعه بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروس مزمن، سیلیمارین موجب بهبود قابل ملاحظه ای شده است. مصرف ۴۲۰ میلی گرم سیلیمارین در موارد حاد برای مدت ۱۲-۳ ماه منجر به بهبود ضایعات سلولی کبد شده است. مقدار پروتئین خون افزایش یافته و آنزیم های کبدی کاهش یافتند. علائم معمولی هپاتیت (مانند شکم درد، کمی اشتها و خستگی) همگی بهبود یافتند. مطالعه علمی invivo , invitro نشان دهنده این است که سیلیمارین و به ویژه سیلی بین کبد را در مقابل استرس های اکسیداتیو محافظت نموده و فرآیندهای التهابی را که توسط رادیکال های آزاد و سیتوکین های ثانوی تحریک می شوند مهار می نمایند. تایید شده است که استرس اکسیداتیو و التهاب در ضایعات سلولی بسیاری از نسوج دخیل بوده و منجر به واکنش های نسجی در بیماران تحت درمان با داروی ضد سرطان می شود. آثار محافظتی سلیمارین و سیلی بین در نسوج مختلف کاربرد بالینی این مواد را همراه با داروهای ضد سرطان برای کاهش آثار سمی آنها در بیماران سرطانی پیشنهاد می نماید.

آشنایی با قرص لیورگل

قرص لیورگل (Livergol) تهیه شده از عصاره گیاهی خارمریم (سیلی مارین) از طریق تحریک سنتز پروتئین ریبوزومال باعث افزایش قدرت نوسازی سلول‌های کبدی شده لذا یک درمان کمکی کاملاً موثر برای مسمومیت‌های کبدی، هپاتیت‌ها، جلوگیری از پیشرفت سیروز کبدی و بخصوص کبد چرب خواهد بود. میوه‌ گیاه خارمریم دارای فلاونوئید‌های گیاهی مهمی همچون سیلی‌بین، سیلی‌کریستین و سیلی‌دیانین است که در مجموع سیلی‌مارین نامیده می‌شوند و همگی دارای اثرات محافظت کننده‌ کبدی می‌باشند. این خاصیت، در واقع به معنای افزایش مقاومت یاخته‌های کبدی در مقابل آسیب‌های سمی می‌باشد. بیش از ۲۰۰۰ سال است که از گیاه خارمریم در درمان پشتیبان بیماری‌های کبدی و اختلالات کیسه صفرا استفاده می‌گردد. این در حالی است که امروزه جدای از پیشینه‌ی تاریخی این گیاه به عنوان داروی محافظ کبدی، اثرات سودمند دیگرش در درمان بیماری‌‌های سایر اعضاء نیز شناسایی شده است. هر قرص روکش دار محتوی عصاره خشک خارمریم (Silybum marianum) است که معادل ۷۰ میلی‌گرم سیلی‌مارین می‌باشد. اگرچه قرص لیورگل یک داروی گیاهی است اما باز هم گیاهان دارویی مفیدی برای درمان کبد چرب وجود دارد که شاید از آن ها غافل باشید. برای آشنایی با این گیاهان به لینک زیر سر بزنید.

قرص لیورگل و بدنسازی

بسیاری از بدنسازان به دلیل مصرف بیش از حد استرویید دچار مسمومیت های کبدی و همچنین بالا رفتن آنزیم های کبد می شوند . به دلیل این که این یک داروی کاملا گیاهی بوده و موارد منعی ندارد و میتواند کبد را به وضعیت مناسب برساند طبق بروشوردارو عمل کرده و در صورت لزوم با پزشک مشورت کرده واز این دارو بهره ببرید .

همه چیز درباره کبد

کَبِد (انسان) یا جِگَر سیاه (حیوان) بزرگترین غده بدن است  که در فعالیت‌های سوخت‌وساز بدن مانند گوارش نقش دارد. تمام خون دستگاه گوارش توسط سیاهرگی به نام ورید پورت جمع‌آوری شده و وارد کبد می‌شود و تمام مواد جذب شده از لوله گوارشی از کبد عبور می‌کنند. دیگر کارهای کبد به دام انداختن سموم و تصفیه آن‌ها با تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر است. همچنین، این کبد است که متابولیسم داروها را در بدن بر عهده دارد. شرکت در خون‌سازی (در دوره پیش از تولد) و مقاومت در برابر عفونت‌ها، فراهم ساختن سریع انرژی در هنگام ضرورت، ذخیره آهن و… از دیگر فعالیت‌های کبد است سلولهای کبدی پروتئین‌های مختلفی را به‌طور دائمی می‌سازند از جمله آلبومین، پروترومبین، فیبرینوژن، لیپو پروتئینها و هپارین.  سلولهای کبدی مواد مختلفی از جمله تری گلیسریدها، گلیکوژن و ویتامینها را ذخیره می‌کنند. کبد به عنوان یک سیستم بافری مهم برای گلوکز خون عمل می‌کند به این معنی که هنگامی که گلوکز خون بعد از صرف یک وعده غذا تا غلظت زیادی بالا می‌رود میزان ترشح انسولین نیز افزایش می‌یابد و در حدود ۳/۲ گلوکز جذب شده از روده بلافاصله به گلیکوژن تبدیل شده و در کبد ذخیره می‌شود. در طی ساعات بعد که غلظت گلوکز خون و نیز در این ترشح انسولین کاهش می‌یابد، کبد گلیکوژن را تجزیه و به گلوکز تبدیل می‌کند. این تنظیم در بیماران با اختلالات کبدی تقریباً غیرممکن است.

عملکرد های کبد

کبد محل ذخیره بسیاری از مواد از جمله گلوکز (به شکل گلیکوژن)، ویتامین آ (ذخیره ۲–۱ سال)، ویتامین د (ذخیره ۴–۱ ماه)، ویتامین ب ۱۲ (ذخیره ۳–۱ سال)، ویتامین کا، آهن، و مس می‌باشد. کبد مسئول اثرات ایمونولوژیکی می‌باشد – سیستم فاگوسیتی تک هسته‌ای (ام پی اس) کبد شامل بسیاری از سلول‌های ایمونولوژیکی فعال است، همچنین به عنوان «غربال» برای آنتی‌ژن‌های حمل شده توسط سیستم باب عمل می‌کند. کبد، آلبومین، عمده‌ترین ماده اسمولاریته پلاسمای خون را تولید می‌کند. کبد آنژینوتنسینوژن را سنتز می‌کند، هورمون مسئول بالا بردن فشار خون، که توسط رنین فعال می‌شود، زمانی که کلیه احساس کند فشار خون پایین است رنین را آزاد می‌کند. کبد به عنوان مخزن خون نیز عمل می‌کند، یک اندام قابل بسط می‌باشد. مقدار زیادی از خون می‌تواند در رگ‌های خونی ذخیره شود، این مقدار حجم نرمال خون در وریدهای کبدی می‌باشد و در سینوس‌های کبدی در حدود ۴۵۰ میلی لیتر می‌باشد. در طول نارسایی قلبی با احتقان محیطی، کبد گسترش می‌یابد، و گاهی اوقات ۰٫۵ تا ۱ لیتر از خون اضافی به علت فشار بالا در دهلیز راست که باعث بازگشت فشار در کبد می‌شود در وریدهای کبدی و سینوس‌ها ذخیره می‌شود.

بیماری های کبد چیست

یرقان ناشی از افزایش سطح بیلی‌روبین در سیستم همراه است. بیلی‌روبین نتیجه فروپاشی هموگلوبین گلبول‌های قرمز خون می‌باشد؛ به‌طور معمول، کبد بیلی روبین را از خون خارج کرده و از طریق صفرا دفع می‌کند. بسیاری از بیماری‌های کبدی در کودکان نیز وجود دارد، از جمله انسداد مجاری صفراوی، کمبود آلفا-۱ آنتی‌تریپسین، سندرم آلاژیل، کلستاز داخل کبدی خانوادگی پیشرونده و هیستوسیتوز سلول لانگرهانس. بیماری‌هایی که با عملکرد کبد تداخل دارند اختلالاتی را در فرآیندهای آن ایجاد خواهند کرد. هرچند، کبد ظرفیت بالایی برای بازسازی و ذخیره‌سازی دارد. در بیشتر موارد، کبد تنها علائم را بعد از آسیب گسترده نشان می‌دهد. بیماری‌های کبد با آزمون عملکرد کبد تشخیص داده می‌شوند، به عنوان مثال، توسط تولید پروتئین فاز حاد. همچنین بیماری‌های دیگری نیز هستند که به‌طور مستقیم بیماری کبد شناخته نمی شوند ولی ممکن است موجب اختلال در عملکرد کبد شوند، به عنوان مثال عامل دیفتری در گلو رشد می‌کند و توکسین آن بر کبد و کلیه و اعصاب و قلب اثر میکند. همچنین یکی از علل مرگ بیماری مالاریا نارسایی کبد و کلیه است. در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص لیورگل صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : کپسول زغال ♥ کپسول زینتوما ♥ کپسول ژل رویال ♥ کپسول زاکسیمکپسول زینک سولفات

قرص پرگابالین

قرص پرگابالین

قرص پرگابالین ,قرص پرگابالین 75,قرص پرگابالین برای چیه,قرص پرگابالین برای چیست,قرص پرگابالین 150,قرص پرگابالین ویکی پدیا,قرص پرگابالین 100 برای چیست,قرص پرگابالین برای چه بیماری است,قرص پرگابالین چیه,قرص پرگابالین موارد مصرف,قرص پرگابالین 75 چیست,قرص پرگابالین 75 عوارض,کاربرد قرص پرگابالین 75

قرص پرگابالین

توضیحاتی در مورد قرص پرگابالین

پرگابالین (Pregabalin) از داروهای ضد تشنج است که به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع به منظور کاهش حملات تشنج استفاده می‌شود. از این دارو به منظور رفع اختلالات اضطرابی هم استفاده می‌شود. سرگیجه، خواب‌آلودگی، تاری دید یا دوبینی، خشکی دهان، تهوع و مشکلات گوارشی برخی از عوارض مصرف این دارو می‌باشند.

قرص پرگابالین و تشنج

اختلال در عصب‌های مغز باعث ایجاد تشنج می‌شود. تشنج کردن مربوط به زمان خاصی نیست و در هر لحظه از شبانه روز می‌تواند رخ دهد. این شرایط که معمولا با غش کردن و بیهوشی موقتی همراه است از چند ثانیه تا ۱۵ دقیقه می‌تواند به طول بیانجامد. عوامل مختلفی در ایجاد این حالت دخیل هستند. در کودکان تب بالا می‌تواند منجر به بروز تشنج شود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در صورت تب کردن کودکان اقدامات لازم برای پایین آوردن تب باید صورت گیرد. یکی از دلایل شایع تشنج مربوط به بیماری صرع است. این بیماری معمولا زمنیه ژنتیکی داشته و با مصرف دارو قابل کنترل است. طبق گفته پزشکان و متخصصان کاهش برخی مواد مغذی و معدنی مثل کلسیم، منیزیم یا افت قند خون بدن، عفونت‌های مغزی، ضربه‌های وارده بر سر، مسمومیت دارویی و… هم می‌توانند از دلایل ایجاد این عارضه باشند. همانطور که گفتیم درمان‌های دارویی مختلفی برای کنترل تشنج در بیماران مبتلا به صرع وجود دارد که پزشک با معاینه بیمار و گرفتن شرح حال از او می‌تواند داروی مناسب را تجویز کند. پرگابالین از داروهای ضد صرع است

قرص پرگابالین و صرع

داروی پرگابالین متعلق به گروه داروهای ضد صرع است با این وجود برای درمان مشکلات دیگری نیز تجویز می شود.این دارو خط اول درمان نوعی صرع به نام صرع پارشیال(ناحیه ای) می باشد.در این بیماری حملات تشنج کوتاه مدت در اثر اختلال جریان الکتریکی سلول های یک سمت مغز رخ می دهد.از این رو علائم نیز در بخشی از بدن بروز می کند.پره گابالین با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده می شود. پرگابالین همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی نیز تجویز می شود .این نوع درد که به درد نوروپاتیک معروف است می تواند علل مختلفی مانند دیابت و یا زونا داشته باشد. مورد دیگر مصرف پرگابالین در درمان علائم اختلالات اضطرابی ،خصوصا در افرادی که به داروهای دیگر درمان کننده ی این اختلال پاسخ نداده اند می باشد.

نکاتی در مورد مصرف قرص پرگابالین

_مصرف این دارو در افراد زیر ۱۸ سال تنها با نظر پزشک متخصص و در صورت لزوم توصیه می شود. _در صورت بارداری یا اقدام به بارداری ،شیردهی،مشکلات کلیوی،قلبی و حساسیت دارویی پزشک خودرا مطلع کنید. _اگر اخیرا از الکل یا داروهایی که ایجاد وابستگی میکنند(مانند ضد درد ها،آرامبخش ها و سایر داروهای اعصاب استفاده کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

مقدار مصرف قرص پرگابالین

مقدار‌مصرف روزانه ی پرگابالین ممکن است در هر فرد متفاوت باشد که توسط پزشک تعیین می شود لذا دارو را دقیقا طبق دستور پزشک و به طور منظم مصرف نمایید. -از آنجا که این دارو بر روی سیستم عصبی تاثیر دارد،مصرف آن باید به صورت مداوم و تحت نظر پزشک باشد.اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتدایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود،با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و مسائل خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید . -قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارض نامناسبی از جمله بروز حمله ی تشنجی برای بیمار در برداشته باشد لذا قطع این دارو بایدبصورت تدریجی و تحت نظر پزشک انجام شود. -ممکن است پزشک شما درمان را با مقدار داروی کم شروع کند و پس از عادت کردن بدن،مقدار داروی شمارا افزایش دهد تا احتمال بروز عوارض ناشی از دارو کمتر شود. -این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد.کپسول را بصورت کامل با یک لیوان آب ببلعید و از بازکردن یا جویدن آن بپرهیزید. -در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت دارو بلافاصله پس از یادآوری آن را مصرف کنید مگر آنکه زمان یاد آوری به نوبت مصرف بعدی دارو نزدیک باشد.در این شرایط نوبت فراموش شده را مصرف نکنید و نوبت بعدی را در زمان خودش مصرف کنید اما به هیچ وجه مقدار مصرف دارو را دوبرابر نکنید. _این دارو به صورت کپسول در مقدار های متفاوت (دوز)از ۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم موجود است در نتیجه هنگام دریافت نسخه ی جدید،دوز کپسول را چک بفرمایید و سوالات خودرا از داروسازتان بپرسید. _در صورتی که فرم خوراکی مایع برای شما تجویز گردیده است ،مقدار مصرف در هر نوبت را با سرنگ مخصوص به طور دقیق اندازه گیری نمایید و در مورد نحوه مصرف و اندازه گیری ،با داروساز خود مشورت نمایید.

قرص پرگابالین چیست

پرگابالین (Pregabalin) از داروهای ضد تشنج است که به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضد صرع به منظور کاهش حملات تشنج تجویز می‌شود. علاوه بر این از این دارو به منظور رفع اختلالات اضطرابی و همچنین کاهش درد در بیمارانی که به آسیب های عصبی (نوروپاتیک) مبتلا هستند استفاده می‌شود. نوروپاتیک ممکن است در اثر بیماری‌های دیگری مثل دیابت یا زونا ایجاد شده باشد. داروی پرگابالین به صورت کپسول‌های ۵۰ الی ۳۰۰ میلی‌گرمی موجود است.

توصیه هایی در مورد مصرف قرص پرگابالین

-در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. باید بدانید که این افکار ناشی از مصرف این دارو و شروع اثر بخشی آن می باشند و به مرور زمان برطرف می شوند. بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور و پزشک خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید . -مصرف الکل در مدت درمان با این دارو می تواند احتمال بروز عوارض ناشی از این دارو را افزایش دهد. -به دلیل عوارض ناشی از این دارو برای جنین ،درصورتی که قصد بارداری یا شک به بارداری دارید حتما پزشک خود را جهت تغییر دارو مطلع سازید و در زمان مصرف این دارو از روش مناسب جهت پیشگیری از بارداری استفاده نمایید -در ابتدای شروع درمان بیماری صرع با پرگابالین ممکن است تعداد یا نوع حملات تشنج کمی تغییر کند اما نگران نباشید زیرا به مرور این مشکل برطرف می شود.لذا احتیاطات لازم را رعایت کنید و با پزشک خود در تماس باشید. -رانندگی برای بیماران مبتلا به صرع مناسب نمی باشد اما در صورتی که در مدت یک سال تشنجی رخ نداده باشد، می توان با نظر پزشک و با احتیاط ، مجددا شروع به رانندگی نمود. با این حال در صورتی که رانندگی می کنید باید حواستان به زمان مصرف داروها و خواب آلودگی ناشی از آنها باشد.

عوارض قرص پرگابالین

_احساس سرگیجه،خواب آلودگی،تاری دید یا دوبینی از عوارض این دارو میباشد لذا تا برطرف نشدن اثر دارو از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید. _برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید. _خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود . _در صورت احساس تهوع ناشی از مصرف این دارو ،مصرف غذاهای سبک و ساده و پرهیز از غذاهای پرچرب و پر ادویه این مشکل را برطرف می سازد. _تغییرات گوارشی مانند یبوست و اسهال ممکن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد. در صورت یبوست یک رژیم مناسب غذایی سرشار از فیبر و مصرف مایعات به مقدار مناسب و در مورد اسهال نیز مصرف مایعات به مقدار کافی موثر می باشد. -افزایش وزن نیز از عوارضی می باشد که ذهن بیماران مصرف کننده را مشغول می کند.اما در صورت رعایت یک رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی متناسب با وزنتان جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. _در صورت تغییر خلق و خو ،عفونت دستگاه تنفسی ،بی خوابی ،احساس لرزش و هرگونه مشکلات در مدت درمان با این دارو ،با پزشک خود صحبت کنید. _در صورت بروز علائم حساسیت مانند تنگی نفس،ورم صورت،زبان یا لب ها ،گلودرد و … فورا به پزشک خود اطلاع دهید .

تداخلات دارویی و قرص پرگابالین

تداخلات دارویی از آن جهت حائز اهمیت است که می تواند اثربخشی قرص پرگابالین را افزایش یا کاهش دهد. تصور کنید که شما دارویی مصرف می کنید که عملکرد این دارو را کاهش می دهد. بنابراین این موضوع می تواند موجب کاهش اثر آن و همچنین طولانی شدن درمان و یا غیر مؤثر گردیدن آن شود. عکس این موضوع نیز صادق است. بدین صورت که اگر داروی دیگری میزان تأثیر قرص پرگابالین را افزایش دهد می تواند شما را مستعد عوارض آن نماید. بنابراین پزشک شما بایستی دوز این دارو را کاهش دهد تا احتمال عوارض آن را بکاهد. بنابراین به تمامی بیماران توصیه می شود قبل از مصرف داروی خود تمامی داروهای خود را به پزشک خود نشان دهند تا وی بتواند تصمیم صحیح تری را در درمان آنها اتخاذ نماید. در صورتی که شما از داروهایی استفاده می کنید که موجب خواب آلودگی شما می گردد حتما آن ها را به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از این داروها عبارتند از: مصرف الکل آنتی هیستامین ها ستریزین دیفن هیدرامین داروهای خواب آور آلپرازولام دیازپام لورازپام زولپیدم شل کننده های عضلانی نارکوتیک ها و مخدرها کدئین مورفین

عوارض نادر قرص پرگابالین

-این دارو می تواند عوارض نادر اما مهمی داشته باشد که علی رغم اینکه احتمال وقوع آنها کم می باشد اما پیگیری و توجه به آنها بسیار مهم می باشد.لذا در صورت داشتن علائم سرفه همراه با گلودرد ،خشکی و التهاب چشم و. بروز لکه های قرمز پوستی فوراًبه پزشک خود یا مرکز درمانی مراجعه کنید.

اثر قرص پرگابالین در بدن

پرگابالین پس از مصرف خوراکی بخوبی از دستگاه گوارش جذب شده و فراهمی زیستی آن بیشتر از 90% می باشد. زمان رسیدن به حداکثر غلظت خونی پرگابالین 1.5 ساعت و غلظت خونی ثابت طی 24 تا 48 ساعت بدست می آید. متابولیسم پرگابالین قابل چشم پوشی می باشد. نیمه عمرحذفی پرگابالین 6.3 ساعت می باشد. عمدتا (90%) بصورت تغییر نیافته از طریق ادرار دفع می شود.

قرص پرگابالین یا لیریکا

پره گابالین یا لیریکا جزو داروهای ضد درد ناشی از اشکالات عصب است. بعضی از دردها در اثر اشکال در عصب بوجود می پایند که بیشتر خود را بصورت خواب رفتگی گزگز مورمور یا احساس سرد شدن یا داغ شدن در اندام نشان می دهند در این نوع دردهای از داروهای ضد درد خاصی استفاده می شود. پره گابالین علاوه بر این برای تشنج نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این مشکلات نروپاتی دیابتی یا درگیری اعصاب محیطی ناشی از دیابت، درد های عصبی بدنبال زونا است. این دارو در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شدید باید با احتیاط مصرف شود. این دارو ممکن است نتایج شمارش پلاکتی یا سطح کراتین کیناز را در آزمایش خون پایین تر نشان دهد.

قرص پرگابالین

درصورت داشتن آلرژی نسبت به پرگابالین نباید از این دارو استفاده کنید. برای حصول اطمینان از مضر نبودن مصرف پرگابالین، درصورت داشتن هریک از موارد زیر با پزشک مشورت نمایید: اختلالات خُلقی، افسردگی یا افکار خودکشی مشکلات قلبی (به ویژه نارسایی احتقانی قلب) اختلالات مرتبط با خونریزی تعداد کم پلاکت های خونی بیماری کلیوی (یا اگر تحت درمان دیالیز هستید) دیابت (مگر اینکه پرگابالین را برای درمان نوروپاتی دیابتی استفاده میکنید) اعتیاد به الکل یا مواد مخدر واکنش شدید آلرژیک (آنژیو ادم) برخی افراد در طول مصرف پرگابالین دچار افکار خودکشی میشوند. لازم است که وضعیت پیشرفت درمان بصورت منظم توسط پزشک کنترل شود.همچنین خانواده یا مراقبان بیمار باید روی تغییرات خلق و خو و علایم بیمار دقت و توجه داشته باشند. در صورت بارداری،از دستورالعمل پزشک خود در مورد مصرف داروی ضد تشنج(صرع) پیروی کنید. کنترل تشنج در دوران بارداری بسیار مهم است چون تشنج ممکن است به مادر و فرزند آسیب برساند. بدون مشورت با پزشکتان، مصرف این دارو را شروع یا قطع نکنید و درصورت باردار شدن بلافاصله به پزشکتان اطلاع دهید. این دارو میتواند باعث کاهش تعداد اسپرم ها شده و قدرت باروری در مردان را کاهش دهد. همچنین این دارو در مطالعات حیوانی سبب بروز نقایص مادرزادی در حیوانات شده است. با این همه اثر مشابه آن در انسان ها نامشخص است. در این رابطه با پزشک مشورت کنید. اینکه آیا پرگابالین به شیر مادر انتقال می یابد یا میتواند به نوزاد در حال تغذیه با شیر مادر آسیب برساند، مشخص نشده است. در صورت شیردهی به یک نوزاد هنگام استفاده از این دارو، به پزشکتان اطلاع دهید. مصرف پرگابالین برای افرادی که کمتر از ۱۸ سال دارند مجاز نیست.

بیشتر بخوانید : قرص پروبیوتیک ♥ قرص پوکساید ♥ قرص پنتوپرازول ♥ قرص پانادول قرص پروژسترون