88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

88 عدد شانس

گل گاوزبان

مضرات و خواص گل گاوزبان در بارداری شیردهی برای سرماخوردگی فشار خون

گل گاوزبان,گل گاوزبان ایرانی,گل گاوزبان In English,گل گاوزبان در دوران بارداری,گل گاوزبان دمنوش,گل گاوزبان ویکی پدیا,گل گاوزبان برای سرماخوردگی,گل گاوزبان برای پریود شدن,گل گاوزبان به ترکی,گل گاوزبان و سقط جنین,کاشت گل گاوزبان ایرانی,کشت گل گاوزبان ایرانی,انواع گل گاو زبان ایرانی,گل گاوزبان در دوران بارداری,گل گاوزبان در دوران حاملگی,مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری,خواص گل گاوزبان در دوران بارداری,گل گاو زبان در دوران بارداری ضرر دارد,گل گاو زبان در زمان بارداری,تاثیر گل گاوزبان در دوران بارداری,اثرات گل گاو زبان در دوران بارداری,نوشیدن گل گاو زبان در دوران بارداری,گل گاو زبان دمنوش قیمت,دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب,دمنوش گل گاو زبان و اسطوخودوس,دمنوش گل گاو زبان در بارداری,دمنوش گل گاو زبان و بابونه,دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی,دمنوش گل گاو زبان و لیمو,دمنوش گل گاو زبان خواص,دمنوش گل گاو زبان و,گیاه گل گاو زبان ویکی پدیا,خواص گل گاو زبان ویکی پدیا,گل گاو زبان برای سرماخوردگی خوب است,خواص گل گاو زبان برای سرماخوردگی,ایا گل گاو زبان برای سرماخوردگی خوب است,

خواص گل گاوزبان

در واقع یکی از عجایب سلسله کوه های البرز که قله عظیمی چون دماوند دارد، پرورش چندین نوع گیاه دارویی است که اثر درمانی زیادی دارند و منحصراً در دامنه های این کوه به عمل می آیند و در کوه های دیگر اثری از آنها نیست. چند وقت پیش جراید ایران از یکی از این گیاهان سخن گفته و اثرات سحرآمیز آن را بیان داشتند و نوشتند که کارشناسان خارجی بذر این گیاه را به کشورهای دیگر برده اند، ولی با کوشش فراوان نتوانسته اند آن را به عمل آورند،زیرا این گیاه فقط در زادگاه اولیه خود سبز می گردد.

گل گاوزبان ، خواص گل گاوزبان , گل گاوزبان زایمان و بارداری , گل گاوزبان و فشار خون

گل گاوزبان ایرانی

گفتنی است که هر چند در کتب قدیم به گل گاو زبان ” لسان الثور” می گویند، ولی در واقع نام دیگری ندارد. اسم فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، ترکی و غیره هم ندارد، چون در هیچ نقطه ای از زمین جز دامنه کوه های البرز به عمل نمی آید و با گیاه دیگری که در آذربایجان و شهرهای دیگر ایران و کشورهای دیگر می روید و به غلط به گاو زبان معروف شده است، نسبتی ندارد. برای اینکه این اشتباه که حدود چند قرن است پزشکان و دارو سازان را گمراه کرده است، از بین برود این را “گل گاو زبان” و دیگری را گیاه گاوزبان بنامید.بهتر است بدانید که  این دو گیاه متفاوت هستند، تنها گل هایشان کمی به هم شباهت دارد ، هیچگونه خواص مشترکی ندارند و از نظر منافع طبی با هم متضاد عم می‌‌باشند. گل های گل گاو زبان درشت تر از گل های گیاه گاو زبان می باشد.گفتنی است که گل گاو زبان در ایران، و گیاه گاوزبان در اروپا و امریکا شهرت زیادی دارند. پزشکان سنتی ایران در معالجه بسیاری از امراض از گل گاو زبان استفاده می کردند و نتیجه می گرفتند. در واقع پزشکان جدید هم خواص گل گاو زبان را می دانستند و برای دسته ای دیگر از امراض تجویز می نمودند و چون عطاران فرقی بین گل گاو زبان و گیاه گاوزبان قایل نبودند، آنها را به جای هم می دادند، و به همین جهت معالجه آنها نتیجه نمی داد و محققین از اینکه خواص و منافع این گیاه از بین رفته است در تعجب بودند.بهتر است بدانید که یکی از مترجمین، تمام فواید گیاه گاوزبان راترجمه کرده و به گل گاوزبان نسبت داده، سپس پرسیده است: چرا ایرانیان فقط از گل گاو زبان استفاده می کنند؟… به برگ و سرشاخه های آن توجهی ندارند، در جواب ایشان باید بگوییم که گل گاو زبان، فقط گلش فواید طبی دارد. زیرا گیاهی که فرنگی ها به او بوراش می گویند گل گاو زبان نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.