خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش در سایت جسارت

گل گاوزبان و سنبل طیب ,گل گاوزبان سنبل الطیب,گل گاوزبان و سنبل طیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب در بارداری,خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب,دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب,چای گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب,ترکیب گل گاو زبان و سنبل الطیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب,سنبل الطیب با گل گاوزبان,گل گاوزبان+سنبل طیب,گل گاوزبان و سنبل الطیب و لیمو عمانی,دمنوش گل گاو زبان سنبل الطیب,گل گاوزبان سنبل الطیب,دم کرده گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص درمانی گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص گل گاوزبان با سنبل الطیب,خاصیت گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب,خواص گل گاوزبان سنبل طیب,طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب,چای گل گاو زبان و سنبل طیب,چای گل گاو زبان- سنبل طیب

خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش

گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان سنبل الطیب , گل گاوزبان و سنبل طیب , گل گاوزبان و سنبل الطیب

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات دارویی گل گاوزبان و سنبل طیب همراه طرز تهیه دمنوش می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.یکی از بهترین و سالم ترین نوشیدنی های گرم دمنوش مخلوط گل گاو زبان و لیمو عمانی و سنبل الطیب است.این ترکیب با توجه به خواص معجزه آسای سه گیاه تشکیل دهنده آن، دارای خواص و ارزش غذایی بالا، و طعم و رنگ ویژه، است و مصرف ان به شدت توصیه می شود

یکی از بهترین و سالم ترین نوشیدنی های گرم دمنوش مخلوط گل گاو زبان – لیمو عمانی – سنبل الطیب است. این ترکیب با توجه به خواص معجزه آسای سه گیاه تشکیل دهنده آن، دارای خواص و ارزش غذایی بالا، و طعم و رنگ ویژه، است.

گل گاوزبان و سنبل طیب

گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو که اغلب در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شکل صنعتی کشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌کارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشکیل می‌دهند. گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به کار می‌رود. جوشانده و دم‌کرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

به ازای سه لیوان آب جوش، دو قاشق غذاخوری دمنوش مخلوط سه گیاه را در قوری بریزید و بگذارید در حرارت ملایم 5 الی 8 دقیقه دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی درآید. بر اساس ذائقه خود می توانید دمنوش مخلوط سه گیاه را با طعم طبیعی، یا بصورت شیرین با عسل یا نبات میل نمایید.

گل گاوزبان سنبل الطیب

خواص ضد سرطانی : منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد. این گیاه باعث کاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخک، مخملک، آبله و کهیر می‌شود. در برخی کشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شکر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنک‌کننده است.